Jag går vidare med livet och flyttar en trappa ner...

Kollade ju på Beck igår och gud vad jag älskar den knäppa grannen! I gårdagens film så hade han bestämt sig för att flytta efter att hans lillebror dött, ett sätt att liksom gå vidare med livet. När Beck då frågar vart han ska flytta så blir svaret; -"En trappa ner..." Klockrent! Jag höll på att skratta ihjäl mig.
 
  Idag var jag ju ledig men jag har haft en ganska produktiv dag om jag får säga det själv. Har tvättat all min smutstvätt och även läst allt som ska läsas till lektionerna imorgon (handlade om armens kärl och om bröstkörtlarna by the way). Sedan så har jag också varit och handlat. Allt påskpynt och påskgodis är framställt i affärerna nu och jag kunde inte låta bli att köpa en sån där påse med chokladägg, älskar dem! Får bara hoppas att påskharen kommer till mig i år också ;)
  Idag blev det ju också en riktig lyxmiddag med inbakta räkor, bulgur och avocado. Mums mums. Inbakta räkor kanske låter lite mysko, men jag vet inte hur jag ska förklara, de är inte friterade men inrullade i nån slags degplattor. Man kan antingen fritera dem eller ha dem i ugnen. Gott va det iallafall och jag har rester kvar till i morgon. Har även pratat med Jossan i telefon idag och med Mika igår. Kul att prata med dem, blir ju inte så ofta nu när jag är här, ska bli himla kul att träffa dem på påsklovet.

  Har också haft en liten genomräkning av min budget och det visade sig att jag hade drygt 3000 SEK kvar att spendera resten av denna månad. Då blir man glad, inte alltid man går med plus i kassan. Trodde inte att det skulle vara så eftersom jag har köpt flygbiljetter och varit på shoppingtur, men ibland har man tur!
  Har precis kollat på Spårlöst också. Var en tjej som letade efter sin pappa på Hawaii. Fatta vad härligt att få åka dit, skulle vara jättekul. Programmet slutade med att hon stannade kvar och programledaren fick åka hem själv. Skulle jag också ha gjort, pappan bodde ju i strandvilla och allt. Härligt såg det ut iallafall.

Imorgon blir det ju som sagt skola så jag ska väl lägga mig och sova nu så jag orkar upp. Börjar visserligen inte förrän kl 9.15 så det blir lite sovmorgon ändå.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Vaddå påskhare?

2009-03-24 @ 09:26:51
Postat av: Sandra

Ja du vet, han som kommer med mitt påskgodis :P

2009-03-24 @ 21:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0