Blir svårt att sova inatt....

Har varit ledig idag, skönt med sovmorgon och att slippa behöva åka iväg och bara kunna ta det lugnt. Har väl inte gjort så mycket, blev en sväng iväg till affären och köpte lite mjölk och juice, så slank det självklart ner en chokladkaka i korgen också. Man måste ju få fira en ledig dag.

  Är dessutom köksvakt den här veckan. Det innebär att jag ansvarar för städningen. Egentligen är vi två om det varje vecka, men min köksvaktkompis verkar inte ha flyttat in än så jag är själv. Fast nu så här på vardagarna så är det inte alls mycket att göra så det går bra. På söndagar däremot så har man lite mer storstädning, men jag har så snälla korridorkompisar så jag får säkert hjälp.

  Ikväll då jag gick in i köket för att städa så fick jag reda på att en av tjejerna i korridoren precis hade haft inbrott. För bara ca en timme sedan. Himla otäckt. De hade brytit sig in genom fönstret eftersom vi bor på bottenvåningen, så hade de fått med sig dator, kamera och nycklar in till själva byggnaden och hennes rum. Inte kul. Gäller att låsa dörren noga efter sig hädanefter. De hade även försökt få med sig TV:n men då hade de hunnit blivit upptäckta av ett par killar i korridoren så TV:n hamnade på backen innan de stack. Hoppas verkligen att låsen in till korridoren blir bytta snart för det är ju inte kul att veta att tjuvar kan ta sig in i huset. Dörrarna in till rummen är ju inte supersäkra heller, de är ju inga riktiga ytterdörrar. Kan ju bara tänka mig hur det känns för tjejen som drabbats eftersom tjuvarna tom har nyckeln till hennes rum. Fast de vågar sig förhoppningsvis inte hit mer. Fast det är ju så att för att komma in i själva huset så har vi elektroniska lås som öppnas med ett chip som hålls mot en sensor och det chipet fungerar till alla hus i hela kollegiet och det är några stycken. När man väl kommit in så är det även låsta dörrar in till varje korridor där det krävs en vanlig nyckel som är unik för varje korridordörr, men ibland så är de inte riktigt stängda.... Är iallafall inte kul. Man kommer nog sova himla lätt inatt. Förhoppningsvis så löser allt sig.

  Imorgon så är det sovmorgon igen. Skönt. Har bara en lektion som inte börjar förrän kl 16 så jag kan ta det riktigt lungt på dagen. Ska väl barrikadera in mig här. 

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Synd att ni inte får ha djur. En rottis hade nog gjort susen!

2009-03-19 @ 07:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0