2 veckor kvar...

Så är det bara två veckor kvar till påsklovet. Skönt säger jag. Är mycket nu att hålla i huvudet, oändliga antal latinska namn, så det ska bli skönt att komma hem till Sverige och vila lite. Lektionsmässigt så har vi det annars ganska lugnt nu. Är ledig på måndag till exempel, så det är långhelg för mig.
Har efter många turer fram och tillbaka äntligen fått ett danskt konto med tillhörande kontokort så jag slipper alla dumma uttagsavgifter. Skulle bara behöva gå till banken och kräva ett Dankort eftersom jag endast har fått ett mastercard electron. Electronkort som är de mest värdelösa korten i världen, och då speciellt i Danmark där allt är uppbyggt runt Dankortet. Fungerar som ett Visa bara det att det bara finns i Danmark och att de flesta affärer endast tar Dankort och inte vanliga Visakort, löjligt säger jag. Eftersom Dankort dessutom är ett kreditkort så måste man ha varit kund i 6 månader i banken. Är dock två svenskar i klassen som lyckats skaffa Dankort så jag får väl försöka jag med.
  Var ute och åt thaimat igår med några av de svenska tjejerna plus Charlotte, riktigt gott. Därefter gick vi på en medicinfest på Social Club. I porten så skulle man kunna bevisa att man var medicinstudent med ett studentkort, som jag ännu inte har fått så jag blev lite nervös ett tag, men det hela slutade med att vakten nöjde sig med att vi kunde peka ut var scapula (skuldran) satt så fick vi komma in. Senare blev det däremot så himla mycket folk så man inte kunde röra sig så då blev det hemfärd för Charlotte och mig. Resten av helgen kommer väl att gå i pluggandets tecken förhoppningsvis. Är så fruktansvärt slö att plugga till någonting utan ett verkligt mål. Kan plugga jättemycket till ett prov men att bara repetera för mig själv är jag värdelös på. Vi har ju nämligen inte examen på detta förrän i andra terminen, men jag får väl ta mig i kragen.
  Har tagit med ett par bilder på när jag läser om handens olika muskler och senor. Perfekt med en anatomisk atlas, vet inte vad jag gjort utan den. Påsen som råkade komma med på bild härstammar från den matbutik med billigast sortiment och som ni ser så står det på påsen att "Det ta´r kun 5 minutter" och det är endast för att det är världens minsta affär, lite i stil med Björke Livs faktiskt, och inte för att de har någon slags smart uppbyggnad...


Kommentarer
Postat av: Moster

Hahahaha, tänk att jag trodde väl aldrig att Björke Livs skulle nämnas i en blogg! Jag ska meddela Folke bums!

2009-03-22 @ 13:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0