Ooooops!!!

Ojsan, upptäckte att det var sex dagar sedan jag senast skrev något i bloggen så nu får jag minsann ta ett ryck.. Genetiken rullar på med sannoliksräkning och olika arvgångar, recessiv, dominant, X-bunden, you name it... Det jag med säkerhet vet efter denna kurs är att den dag jag blir gravid så kommer jag att begära vartenda litet gentest som finns. Fattar ni vad många konstiga, ärftliga sjukdomar det finns?? Min genetikbok är fylld med exempel som sätter ren graviditetsskräck i människor. Det lustiga är att jag har aldrig varit särskilt orolig eller hypokondrisk av mig, men jag har tydligen bara lallat omkring i min egen fantasivärld....
  Idag så tog jag och Anna ett pass på Fitness World på eftermiddagen. Det var väldigt mycket folk där och jag såg med skräckblandad förtjusning vad många muskelberg det verkligen finns. Det bara kryllade av dem. Jag valde att bara springa på löpbandet idag och de står uppe på ett loft så man har utsikt över hela gymmet. Jag kunde alltså ogenerat följa köttbergen när de gjorde sina övningar. Det är något fantastiskt hur de går. Antar att alla någon gång sett en riktig muskelgubbe där armarna är så stora att de liksom står ut lite från kroppen, alltså horisontalt. Dessutom så är låren så stora (och säkert även själva machoegot) att de liksom börjar gå lite hjulbent. Fick syn på ett riktigt praktexempel som visade att man kan pressa lika länge i solariet som på gymmet och att man kunde använda tajta cykelbyxor och ett tajt maglinne-light från 80-talet och fortfarande vara respektingivande. It's all in the walk. Jag och Anna kom överens om att vi kände oss lite otillräckliga i våra förhållandevis svaga kroppar.

  Kan även erkänna att jag har för första gången dragit på mig något så obehagligt som huvudlöss. Drog borsten genom håret en dag och såg hur det kröp i den. Nice. Åkte till apoteket samma dag och köpte schampoo och luskam. Visade sig vara väldigt fascinerande att räkna antalet lusägg som jag kammade ur håret.....
  Är iallafall behandlad nu och de verkar vara borta. Fast de fattas väl bara att de ger mig någon dödlig sjukdom eller så, som straff för att jag utrotade dem. Vet inte vart jag fick denna lilla suprise ifrån bara. En gissning är när jag var i Sverige, det är tacken för att man kommer hem och visar sig...

Kommentarer
Postat av: Mademoiselle Rouge

hjälp hjälp hjälp. Du får inte komma nära mig. För några år sedan hade jag löss i ett halvår. Det vill jag inte ha igen. Jag är livrädd för löss eftersom de verkar trivas utmärkt i mitt hår och förra gången fick jag klippa det kort!

2009-06-12 @ 00:12:44
URL: http://princessesansgrenouille.blogg.se/
Postat av: jossan

heej gull! du verkar ha det fint, förutom lössen vill säga ;) vilket datum kommer du hem (har dåligt minne ;P) tänkte höra om du har lust att ta en tripp till åland med mig? 4-5 juli??? call me honey! puss

2009-06-12 @ 17:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0