Grundlovsdagen

Jaha så har man varit ledig idag. Är ju Danmarks grundlovsdag idag, motsvarigheten till vår nationaldag, som för övrigt är imorgon. Har redan börjat hålla tummarna inför fotbollen. Skulle ju va lite pinigt om vi förlorade just på vår "födelsedag".

  Har haft en ganska produktiv dag idag om jag får säga det själv. Har tvättat alla mina kläder, jag har städat mitt rum och jag har bakat en chokladkaka som fick det att vattnas i munnen på mina korridorkompisar. Alltså en riktig husmorsdag idag då. Visar sig att jag kommer att bli ett riktigt kap för någon lycklig kille i framtiden. Jag visar nämligen mycket lovande kvaliteer. Även om jag funderar på om jag kanske inte ska ta och leja bort sådana sysslor när jag ändå väl blir läkare.... Några fördelar ska man ju ha efter att ha gått sex års universitetsutbildning. Men vi får väl se ;)
  Har även börjat kolla på säsong två av Biggest Loser. Himlarns spännande. Köpte också några nya böcker när jag var i Sverige så jag har något att läsa. När jag väl har tid över efter studielitteraturen vill säga.

  Hittills går det riktigt bra med genetiken. Den är väldigt intressant och rolig. Vi får räkneuppgifter efter varje föreläsning och det är så kul att göra. Älskar matte, saknar det jättemycket sedan jag avslutade E-kursen. Skulle gärna ha läst mer om jag hade haft tid.
  Nu är det för övrigt bara 24 dagar kvar tills jag kommer hem på sommarlov! Ska bli riktigt dejligt med långledigt. Så får jag hoppas att jag och Anna får en lägenhet till hösten. Det skulle vara perfekt.

Anna och Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0