Djurs sommerland, CHECK!

Urringningsbränna, CHECK!
Pannbränna, CHECK!
Armbränna, med tydlig vit klänningsärmskant, CHECK!
Tåbränna (hade sandaler), CHECK!

Inte kul. Att jag dessutom var likvit på ben, mage och rygg efter denna dag gjorde inte saken bättre... Var nämligen på Djurs sommerland med Rasmus och åkte karuseller och badade i vattenlandet. Spenderade större delen av dagen i själva nöjesparksdelen med kläderna på, därav ovannämnda resultat.
Kul hade vi iallafall. Rasse spenderade hela morgonen med att oroa sig om han skulle klara 140 cm-gränsen till världens 5:e bästa bergochdalbana "Piraten". Väl på plats gick vi fram till en sån där måttstock och jo då han var ca 140-141 cm lång. Glada i hågen ställde vi oss i kön. Ca 40 min senare när vi äntligen var framme så envisas karusellpersonalen med att kontrollmäta med nån pinne. Visar sig då att Rasmus är 139,5 cm och får inte åka. Jaha. Lite mindre glada i hågen gick vi därifrån. Men vi hade kul iallafall, åkte forsränning, åt belgisk våffla med glass och grädde, åkte en mindre bergochdalbana och badade såklart.
  När vi ställde oss i kö till vattenlandsattraktionen "The Wave" (en jättelik u-formad rutschkana där man sitter två i en båt och pendlar fram och tillbaka) så kommer det fram ytterligare en karusellkille och vill mäta lille Rasmus. Han trodde nämligen inte på mig när jag sa att han faktiskt var 1.40, som tydligen var gränsen för även denna attraktion. Denna kille var däremot mindre nitisk och avrundade 139,5 till 140 cm och sa att det var ok.

  Åkte buss fram och tillbaka till sommerlandet och i Århus så får varje betalande vuxen ta med sig upp till två barn under 12 gratis. Jag har då inpräntat i Rasse att så fort han kliver på bussen så är han elva och inte tolv. Det är bara det att ingen har någonsin ens ifrågasatt att han skulle vara för gammal. Jag behöver inte ens förklara att han är under tolv och ska åka gratis. Rasse behöver bara kliva på och sätta sig. Även om det är väldigt praktiskt och ekonomiskt vid dessa tillfällen så tycker jag nog lite synd om min lillebror ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0