Back for buisness

Är tillbaka i Danmark efter en långweekend i Sverige. Blev både studentfirande och lite minifödelsedagsfirande och även lite morsdagsfirande också.. Firade ju dessutom att jag fick träffa Jossan & Mika. Blev alltså en firandets helg för mig och det är ju alltid kul.
  Nu är det iallafall tillbaka till allvaret. Startade en ny kurs igår, medicinsk genetik. Har varit jättepeppad inför den här kursen så jag hoppas den motsvarar mina förväntningar. Idag fick vi labba lite, bla öva oss på att hantera de lite mer spejsiga pipetterna man använder. Alltså inte såna där engångspipetter i plast inte. Utan dessa behövde man bara ställa in den volym man ville suga upp så mätte pipetten upp det automatiskt. Bekvämt ska det vara.
  Det blir en väldigt slapp vecka nu, var ju ledig i måndags och kommer även att vara ledig på fredag så endast tre dagar i skolan alltså. Väldigt skönt. Man börjar bli lite avis på alla som får sommarlov vid den här tiden. Men men jag får stå ut i 23 dagar till. Suck.

  Är inne i ett missbruk av "Biggest Loser Australia" för tillfället. Kollar avsnitten på youtube och har idag avslutat första säsongen. Maratonkollade på tre avsnitt, varav det sista, finalen, var två timmar långt. Efter det blev det dock lite nytta så jag satte mig och gjorde våra övningsuppgifter vi har i genetiken. Är så skönt att bara ha en kurs nu och slippa behöva läsa till två olika saker. Det underlättar inlärningen enormt mycket.

  I helgen blir det ju landskamp i fotboll mellan Sverige och Danmark lustigt nog. Ska bli himla kul att kolla på även om jag inte är så förtjust i fotboll annars. Men jag har en känsla av att vi kommer spöa skiten ur danskarna och det vill man ju inte missa. Vet dock att det är vissa danskar i klassen som tror det motsatta och fick även höra en gissning på 5-0 till Danmark, men vi får nog se minsann. Skrattar bäst som skrattar sist. Vilka har egentligen det största landet? Flest invånare? Vilka var det egentligen som slutligen fick hela Skåne? Jo Sverige såklart!

Kommentarer
Postat av: jossan

klart sverige vinner fotbollen, ingen tvekan. och om det mot förmodan går bra får danmark så är det säkert någon dansk supporter som blir så glad att han rusar in på planen, och då vinner swe iaf ;) miss u

2009-06-04 @ 08:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0