Førsta skoldan.. Va sa dom egentligen??

Så har man vart på sin førsta skoldag i Århus och jag har verkligen kommit fram till något som egentligen redan var konstaterat. Danskarna snackar helt obegripligt. Det ær bara att le och se glad ut... Men det kommer væl så småningom, tills dess får man be dem att vara så vænliga och upprepa liiite saktare.
  Vi bjøds først på frukost och sedan var det rundvandring på området som gællde. Det var enormt. Kommer nog aldrig læra mig hitta kænns det som. Så lekte vi ju också namnlekar. Man skulle sæga sitt namn plus ett djur med samma begynnelsebokstav som sitt eget namn och dessutom skulle man rabbla upp vad alla innan hade sagt. En sån dær minneslek alltså. Kul bara nær det døk upp olika danska djurnamn dær man inte hade en aning om vad det var før något.. Men jag ær i allafall inte ensam. Vi ær totalt fem svenskar i min grupp, en från Falun två från Sthlm och en från min gamla hemstad Hörby i Skåne. Sen var det ju två stycken från Norge också och efter att ha lyssnat på grøtig danska så kænns ju norska som rena svenskan.. 
Imorgon bær det iallafall av till Grenå på rustur, ska førsøka ta lite bilder då...

Kommentarer
Postat av: Mamsen

2009-02-04 @ 09:26:54
URL: http://www.kexx.se
Postat av: Mamsen

Vad skönt att du är på plats i lägenheten nu. Hur är det med grejer i den? Jag har i alla fall bokat tid för rabiesvaccination till grabbarna. Wiggo ska HD röntgas också. Förresen så var Rikard och jag och tittade på husvagn häromdagen. Det är skrämmande vad lite man får för pengarna. Vi får se hur det blir. Massor med Mårtsbokramar

2009-02-04 @ 09:30:53
URL: http://www.kexx.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0