Social Club

Igår anordnades det fest för alla medicin- och sjuksköterskestuderande på Social Club i Århus. Riktigt kul var det. Började med att vi skulle på förfest hos Christian "Das Fuhrer". Det blev bestämt att vi skulle beställa pizza och att alla skulle käka hemma hos honom. Jag, Charlotte och Trisha däremot tänkte att vi skulle äta själva hemma och sedan åka till Christian... När vi däremot hade hoppat av bussen så hade vi ingen aning om vart vi skulle gå. Det blev bestämt att jag skulle ringa till Christian och fråga om vägen. Men killen hade ingen aning om vad jag snackade om så det blev bara att lämna över luren till danskspråkiga Charlotte. Visade sig då att vi var tvungna att gå ett par kilometer...... Jag som dagen till ära hade satt på mig mina nyaste pjucks med decimeterklackar. Inte kul. På vägen blev vi desutom uppraggade av nån slemmig skummis i en gammal rostig liten Opel. Han sa en massa på danska medan han flinade dumt och menade tydligen att vi skulle hoppa in i bilen. No way tänkte vi och fortsatte gå. Opeln krypkörde då jämsmed oss ett litet tag medan föraren försökte övertala oss att hoppa in i bilen. Han tröttnade dock och körde vidare, tur för honom. Jag hade redan innan fått veta av Charlotte att detta område räknades som Århus "ghetto" :)
  Väl framme hos Christian var alla redan i full gång med att skråla till singstar. Det sjöngs flera danska låtar med så simpla texter att man kunde dem utantill redan efter första refrängen. Typ 20 minuter efter att vi trötta hade stapplats oss in så annonserades det att vi skulle dra oss in mot stan, så då var det bara att sätta på sig ytterkläder och skor och börja traska mot bussen igen. Jag hade självklart glömt mitt busskort hemma men jag tog chansen och tjyvåkte ;) I Århus är det nämligen så att man kliver på i bak på bussen och betalar i en myntautomat eller så har man ett busskort som man bara visar upp på begäran om det kommer kontrollanter. Har dock bara varit med om det en gång sedan jag flyttade hit så jag tog mina chanser. Som tur var lyckades det den här gången..
  Väl framme i centrum så var det bara till att börja knata igen. Och självklart så tog det sin lilla tid, allt för att jävlas med mina stackars fötter.
Inne på Social Club så var det avdelat så att ena halvan var för sjuksköterskorna och andra halvan för medicinarna. Men tydligen hade vi medicinstuderande lite VIP för vi fick en stämpel som gjorde att vi kunde vara även i sjuksystrarnas del av klubben, medan de snällt fick stanna på sin plats. Status.
  Vi hade som sagt himla kul och när det var dags att dra sig hem så blev det en sväng in på 7-11 för att köpa oss en varsin pizza-slice. Mycket gott. Mina fötter kändes vid det här laget som om de hade blivit överkörda så det var väldigt skönt att sätta sig på bussen och åka hem....
  Annars så är det bara latinska betecknelser som gäller. Vi hårdkör på över- och underextremiteterna just nu så imorgon ska jag rabbla latin. Idag blir det bara en slappardag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0