Nu börjar det...

Nästa vecka börjar allvaret med start imorgon. Ska bli skönt att det kommer igång, med skolan alltså. Imorgon ska vi lära oss att mikroskopera. Har suttit och kollat igenom schemat, eller båda två faktiskt. Ska läsa både mikro- och makroanatomi parallellt och då fick vi praktiskt nog två scheman.... Jobbigt att koordinera det bara, men men... Det går nog bra.
  Var ju på temafest i fredags. Vi var sämst helt enkelt.. Vår utklädning var totalt fantasilös jämfört med de andras ;). Vinnarna blev hold 11 som var utklädda till 60-tals gangsters. Annars så fanns det utomjordingar, kineser från mingperioden, tempelriddare..Ja ni hör ju. Att vara helt svartklädda och därigenom föreställa Big bang blir ju inte direkt nån hit i den konkurrensen. Men jag hade kul iallafall och det är ju det som är viktigast. Så var Dennis här i helgen också, han åkte hem i förmiddags. Kul att se nån hemifrån. Vi var ute och åt på Ristorante Italia igårkväll (för övrigt samma restaurang som jag åt på med LRF i somras), riktigt gott var det och stor skillnad från den burkmat jag äter i vanliga fall. Men nu gäller det att hålla hårt i plånboken resten av månaden.. Väldigt mycket utgifter så här i början av terminen så man måste passa på så man inte blir pank. Böckerna är ju svindyra och så ska vi köpa lektionsprogram och en varsin "knoglekasse" (en påse med skelettdelar) också. Haha man kommer väl se knäpp ut när man går omkring med en sån. Bara ingen stoppar en på väg till skolan för att kontrollera innehållet, kan ju verka lite misstänksamt ;). Fast skelettet är bara gjort i plast så förhoppningsvis så är det ingen fara.
  Vi kommer att få börja dissekera i slutet på terminen, på riktiga människor alltså. Ska bli spännande, fast jag vet inte riktigt hur jag kommer reagera. Måste ju va lite skillnad att dissekera en strömming eller kräfta jämfört med en död människa... Men man måste ju vänja sig.
  Jaja nu ska jag börja läsa lite till morgondagens föreläsning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0