Fortfarande sänglös....

Efter ytterligare en natt på heltäckningsmattan så gick jag idag glad i hågen hem från skolan. Jag visste ju att mina möbler stod och väntade på mig nere i källaren, för det hade vaktmästaren sagt. Men döm av min förvåning när jag kommer ner och ser allt utom en säng där! Det var bara att trava till vaktmästarens kontor och vänligt fråga vart tusan sängen var. Svaret jag fick var att en ny säng var beställd och att den kommer imorgon. Under tiden får jag låna en madrass. Jaha. Men det är ju iallafall en liten tröst att jag åtminstone får en ny säng.... När jag sedan skulle bära upp skrivbordet med hjälp av min snälla klasskamrat Charlotte, så gick den självklart inte in genom dörrarna till mitt rum. Fick senare veta att jag var tvungen att lyfta av dörrarna från gångjärnen, både ytterdörren och innerdörren till sovrummet. Hade då sån tur att min korridorkamrat och datatekniker Lars kom och lyfte av dörrarna åt mig..  Så nu står de iallafall här. Möblerna. Ja förutom sängen då. Men en decimetertjock madrass känns ju som rena lyxen efter att ha sovit två nätter direkt på golvet....
  Var förresten på hyggeaften (trevnadskväll) igår. Min klass och jag satt och spelade spel och åt hembakad "kage". Riktigt gott, och riktigt mysigt faktiskt... Imorgon blir det temafest för alla medicinarna med utklädning. Årets tema är historiska perioder. Vi valde då Big Bang efter mycket om och men, så nu ska alla gå helt svartklädda till festen. Inte så orginellt kanske men det blir nog effektfullt för vi har planerat en storstilad entré! 
Annars så rullar väl skolan på.. Är lite halvt ointressanta föreläsninga nu så här i början som en introduktion, men nästa vecka börjar vi på allvar med anatomin så det blir himla spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0