Chokladpudding och melodifestivalen

Så är det helg igen.... Veckorna går himla fort tycker jag. Har iallafall kollat på melodifestivalen ikväll och käkat chokladpudding utan grädde. Det är första deltävlingen som jag hunnit se efter att jag fick min älskade tv. Är lite sur på svt för att de måste krångla till det så. Vad var det för fel på den gamla goda tiden då alla tävlade i samma program? Men men vad gör man inte för pengar. Hade Star Pilots som favorit men det sprack ju. Fast Agnes var bra hon med. Blir spännande att se finalen så man får höra alla de andra bidragen. Lite skandal var det att Malena gick vidare, är inte helt såld på opera, man hör ju inte vad hon sjunger om.
  Var ju på singstaraften igår. Jag kan ju bara säga att med den röstkvalité jag höll igår så hade jag sopat banan med melodifestivaldeltagarna. Vi hade iallafall väldigt roligt även fast vi inte var så jättemånga.
  Idag har det inte hänt så jättemycket, har mest slappat som man ju ska göra på helgen :) Har ju fått lön och studiebidrag igår så det blir nog shoppa av på måndag! Är ju så värdelöst här att allt är stängt på söndagar, det är i princip bara stackars Fakta (en matbutik) som håller öppet. Vet inte vad danskarna gör på söndagar när man inte kan gå på stan eller nånting. Det är att snällt sitta hemma i stugan och häcka. Men jag får väl dra med mig min elevhemskamrat och hitta på nåt. Bio kanske? Är lite sugen på att se Benjamin Buttons otroliga liv. Charlotte har ju nämligen stannat "hemma" i Århus denna helg, hon brukar normalt sett åka tillbaka till Aalborg på helgerna, så jag får väl passa på att dra henne med ut på nånting när hon ändå är här. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0