Äntligen!!!!!!!!

Så har jag äntligen fått mitt alldeles egna internet istället för att sitta på nån allmän data på hostellet. Har för övrigt flyttat in i mitt studentrum, efter mycket om och men.... Man måste nämligen hämta ut nycklarna under bestämda och mycket korta tider på kontoret... Självklart ligger dessa tider på skoltid, lägg då till att jag inte hittar i Århus. Detta gjorde att jag självklart kom ca en timme försent och var tvungen att vända tillbaka för ytterligare en natt på hostellet... Detta var igår, men nu är jag äntligen installerad på mitt rum, dock utan möblemang. Man ska inte ha det för lätt... De får jag vänta på tills imorgon, så det blir bara till att rulla ihop sig i sovsäcken på golvet.
  Var ju också på hyttetur i helgen, hade det riktigt skoj faktiskt. Speciellt med tanke på att jag fick dela rum med typ 40 andra i en slags militärsovsal med trevåningssängar... Tänk då på att ca 38 av dem var ölsvepande danskar. Men en var snäppet värre en de andra och blev utnämnd till Das Fuhrer då han drack ett tjugotal öl under helgen... Allt under hejaramsan "Kan Christian, kan Christian, kan Christian drikke öl?!!". Hör man den ramsan med sitt eget namn då betyder inte det att man lungt och fint ska visa att man kan smaka lite på en öl utan det betyder att man ska svepa i sig hela ölen så fort som möjligt. Det kunde räcka med att en stackare bara reste sig upp så var han tvungen att hälla i sig.
  På lördagen så var det bal, eller gallafest som det heter på danska. Då satt alla i finstassen och åt kalkonkött med potatisgratäng. Till efterrätt blev det glass med chokladsås, kvällens höjdpunkt!


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej, ja jag funderade just vart du tagit vägen! Tuff start...Du får väl vara glad att det inte var ditt namn de la in i ramsan;o)

2009-02-04 @ 17:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0