And now I've walked through the valley of shadow and death...

Igår så gick jag så till skolan för att först ha en föreläsning om lipider och proteiner. Därefter skulle jag ha en introduktion till vår studiesal. Det var iallafall vad jag trodde... Den första föreläsningen gick precis som jag förväntat mig, men intron till studiesalen var inte riktigt så som jag hade trott.. Först pratar läraren om ett sk testamente där vi alltså kan testamentera våra kroppar till undervisning på universitetet efter vår död. Om vi vill alltså. Efter denna smakfulla inledning så skulle vi ner i källaren för att titta på några "preparat". Vi gick då in i ett rum som stank av sprit. I långa rader så stod det stora plastlådor eller backar med etiketter på. Man kunde på de etiketterna då läsa t ex Hoved og hals, Fod, hjerne m.m... Vi hade alltså kommit in i ett rum med lådor fyllda med mänskliga organ och kroppsdelar... Så blev vi också erbjudna att titta och känna så mycket vi ville på "preparaten". Mysigt... Därefter gick vi in i självaste bårhuset. Där låg faktiskt ett tjugotal lik på rad. Som tur vad var de inlindade i plast i väntan på balsamering så man kunde inte riktigt se dem ordentligt... Men man fick faktisk lite kalla kårar... Det värsta är väl kanske att man vet att man förmodligen kommer att vänja sig...
Sedan så har jag fått en ny kompis med mig hem också :) För att precisera mig så är det faktiskt en liten indier, dock inte en så pratglad sådan. Har nämligen fått en sk knoglekasse, eller benlåda på svenska. Det liknar en liten koffert och innehåller alltså riktiga skelettdelar från en halv människa som jag får hyra nu under hela mitt första år här. Vi ska ju läsa mycket anatomi så då kan det vara bra att få träna på :). Jag lade ut honom på golvet för en stund sedan och knäppte kort men jag kan inte lägga ut dem riktigt nu, saknar usb-sladd...
  Jag var också iväg på pubcrawl igår med resten av Hold 8. Vi hade riktigt kul och gick från pub till pub innan vi slutligen stannade på Gazstation, en nattklubb där vi träffade alla de andra holden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0