Santa baby..

Är inne i riktigt julhumör nu.. Har gjort iordning en julmusikspellista på datorn och favvisen är denna:

http://www.youtube.com/watch?v=lwcDlxn1LKs

Annars så har jag tagit lite mer kort på mitt jul-fejjande:

Min fina adventsljusstake! Lägg märke till högen med Strepsils i bakgrunden. Anna har tagit på sig den stora uppgiften att kurera min onda hals och har mig under strikt medicinering, som faktiskt börjar ge lite resultat.

Då det råder djurförbud på elevhemmet så har jag och Anna valt en liten kompromiss. Vi ville egentligen ha en kattunge som vi skulle döpa till Finn efter författarna till två av våra läroböcker, men det fick alltså bli Krokodilen Finn istället med sin lille son Sune som han har i munnen. Han bor på våra köksskåp och kalasar på dammråttor, mycket praktiskt och tystlåtet husdjur som årstiden till ära har fått en luva.

Har alltså gjort ischoklad ála LCHF med 86%-ig choklad. Ska bli smarrigt! Till saken hör att jag fick springa och leta kokosfett i evigheter. Tydligen har danskarna varit så smarta att döpa kokosfettet till Palmin, extremt missledande namn då jag har gått och trott att det har varit palmfett när det sedan visade sig vara kokos.. Jaja alla är ju inte lika smarta som svenskarna som utstyr sina tydliga silverpaket med texten COCOS. Tydligt och bra som det ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0