1. december 2009

Så har det ju äntligen gått över till december. Examen närmar sig med stormsteg. Jag tillbringar dagarna med att göra gamla examensuppgifter. Har även gjort en provapå-preparatexamen där man ska sätta ut namnet på olika nerver/muskler/kärl och liknande. Det gick faktiskt bra. Är iallafall nöjd, 13 av 18 rätt hade jag. På riktiga examen är det hela 36 preparat så det är ju lite mer då, men man fick ju iallafall en hum nu om hur man ligger till. Anna hade 17 av 18 rätt så jag är så stolt! Jag känner på oss att vi kommer kicka rumpa på examen senare om jag får säga mitt.

Ska för övrigt meddela att jag har ådragit mig en halsåkomma. Har ont i halsen, lite svullen och hostig. Inte bra nu med stora prov i antågande, men jag får hålla mig inomhus över mina uppgifter så blir jag nog bra igen snart. Pärlan får helt enkelt stå kvar i garaget. 

  Var ju på stor julklappsinhandling i lördags. Blev tyvärr inga julklappar inhandlade, så kan det gå tyvärr. Men jag köpte iallafall ett halsband till mig själv (var rea på Pilgrim) och röda ljus till adventsljustaken samt en våg så jag håller koll på min viktnedgång. Hittills är det 3 kg och åtskilliga cm som försvunnit. Det är himla skönt att kläderna sitter lite bättre nu. Enda nackdelen är väl att jag måste göra fler hål i skärpet eftersom det blivit för långt, byxorna är ju nämligen också för stora nu och ett för långt skärp gör ju ingen nytta.

  Har även juldekorerat lite här hemma. Julgardinerna är uppe och jag har även köpt Julstjärnor, blommorna alltså... Ska nämna att när Anna kom hem i lördags så var julmusiken på högsta volym och jag stod med strykjärnet och röda gardiner i högsta hugg. Nedan följer bilder på resultatet:

Bokhyllan har blivit utstyrd med ljusstake och Julstjärna.

Min personliga favorit, fönstret, blir väldans mysigt på kvällen med ljuspyramiderna... Man får försöka tänka bort det väldigt ickevinter-lika landskapet utanför... Adventsljusstaken står i köket så den kom inte med på bild tyvärr.
 

Anna får ibland paket av sin mamma på posten, den senaste gången innehöll det reflexväst och sportsockor som Anna så fint demonstrerar. Anna är ju en löpare av rang och då måste man ju se till att synas i mörkret och dessutom ha strumpor med andasfunktion...

Nu ska väl jag återgå till mina examensuppgifter.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Mkt fint julpyntat! Du är så duktig ;) (Jag kommenterar mest för kommenterandets skull) Ta hand om dig gull <3

2009-12-01 @ 22:27:41
Postat av: mika

sandra, ahr du nå goda falafelrecept på lager??

antar att det blir till att julshoppa nya kläder sen i svea ;)

2009-12-02 @ 11:55:26
Postat av: Sandra

No sorry mika inga falafelrecept här inte. Kikärter är tabu för mig. Har testat å gjort det en gång förut men det blev no good. Står det inte på kikärtsförpackningar tro? Alltså torra kikärter...

Nja har ju en massa kläder redan som är för små så jag får väl jaga för att komma i dem istället ;)



Tack Josefine! Jag är mkt tacksam för dina kommentarer och din uppmärksamhet ;D

2009-12-02 @ 13:30:28
URL: http://sandrasanatomy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0