Back in business

Ok ska lämna en liten sommarlovsuppdatering. Börjar ju kunna räkna dagarna till Danmarksåterkomsten. Har den glada nyheten att jag har fått lägenhet tillsammans med Anna. En tvåa dublett så det är två sovrum och kök. Ligger i Risskov endats 3 km från universitetet. Får alltså damma av mina gamla cykelkunskaper sen början av gymnasiet.

Har under sommaren tagit hand om norra Gävles gamlingar och använt mig av ett annat slags transportmedel än min cykel. Då andra skaffar sig sommarkatter så skaffar jag sommarbil. Enda skillnaden är väl att jag inte släpper ut min i skogen när jag inte vill ha den längre.... Har kört ett sådant vrålåk som en Volkswagen Jetta från det anrika året av 1990. En riktig pärla med sina egna små egenheter.

  Ett smakprov på Jettans skötsel:
- För det första måste man fylla på vatten en gång i veckan då den läcker kylarvätska och temp.mätaren är trasig...
- För det andra så är det elfel, så varje gång jag blinkar, sätter på värmeslingorna till bakrutan eller helljuset så dör radion. (Under extrema förhållanden så straffas jag med radiotystnad i 20 min i sträck)
- För det tredje så är det något glapp med solenoiden så ibland startar inte den älskvärda kärran utan att jag öppnar huven och knackar på startmotorn med min fyllda emergency-vattenflaska jag har till kylarvätska. Därefter kan jag hoppa in i bilen och starta. Är den riktigt nyckfull så måste man knacka och vrida på nyckeln samtidigt för att det ska hända nåt.
- För det fjärde så kan man bara tanka halvtank då metallbanden runt tanken är så rostiga att de inte tål tyngden av fulltank. Jag talar av egen erfarenhet då jag redan har sprängt ett band. One down two to go.
- För det femte så krävs det en hel vetenskap att lägga i ettan.

På detta kan man lägga till att rosten har tagit överhanden och sakta äter upp min trotjänare utifrån. Något positivt är att inredningen är väldigt fin.. Hel och ren. Dessutom fick jag ju med vinterdäcken.
 Ska besiktiga pärlan innan jag åker tillbaka till DK. Det är the moment of truth för min kärra eftersom det bestämmer om det blir försäljning eller skrothögen som skiljer oss åt.

Förresten så klarade jag genetiktentan!!! Behöver inte åka tillbaka tidigare för att göra omprov så himla skönt. Nu ska jag försöka koncentrera mig på repetering av anatomin istället. Speciellt efter den här veckan då mitt schema slutar.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag gillar jettan, den har något speciellt... Jag gillar blinkers/radion mest ;) Ska försöka hälsa på dig och jettis i veckan, kanske fre? har du tid för mig? puuuss

2009-08-16 @ 21:19:52
Postat av: Sandra

Självklart har jag tid för dig! Tänkte mig en tripp till uppsala på onsdag med utgång. Har pratat med mika. Kan du hänka då?

2009-08-17 @ 17:17:55
URL: http://sandrasanatomy.blogg.se/
Postat av: Mademoiselle Rouge

Hej! Vad roligt att du og Anna har fått en lägenhet, då blir det fest där i fortsättningen=). Fast inte denna terminen då utan nästa! Hahaha, jag hade inte klarat av att köra din bil. Tror inte riktigt att det är min cop of tea. Jag är mer mercedes klass E typen. Hahha. Saknar dig, men ses snart! kram

2009-08-18 @ 18:21:44
URL: http://princessesansgrenouille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0