The final countdown...

Nu børjar det minsann nærma sig. På fredag bær det av till Sverige. Det ær himla mycket jag kænner att jag måste gøra nær jag æntligen stiger på fastlandet. Sjælvklart ska jag hælsa på familj och vænner men det ær några saker till som ær ett måste....
  Før det førsta så blir det besøk till Gina Tricot før klædshopping. Denna hednastad har ju inte ens en Gina Tricot-butik! Dessutom så ær klædpriserna løjliga hær. Alldeles før dyrt alltså. Så Gina here I come!
  Det andra som ska gøras ær inhandling av Marabou, och speciellt Marabou Amigo. Just den sorten finns inte hær. Annars så finns det marabou i Danmark men till det smått otroliga priset ca 40 SEK før 200 g. Skrattretande. Har totalt bojkottat den danska marabou-marknaden.
  En tredje sak ær att æntligen køra bil. Kan inte førstå att jag faktiskt har saknat det så mycket som jag har gjort. Så en biltripp it is. Kommer ju dessutom att bli en tågresa ner till Uppsala før att hælsa på Mika och Jossan. Inte illa.

  Annars så ær det plugg nu som gæller. Missar ju fyra førelæsningar eftersom jag åker hem två skoldagar innan påsklovet egentligen børjar så jag måste læsa in dem sjælv. Førsøker hinna med så mycket som møjligt nu så jag slipper læsa på lovet.
  Skulle inhandla en toalettborste hær om dagen før hygienens skull och gissa om det var svårt att få tag på en alldeles normal, enkel toaborste. Jag hade ju tænkt mig en såndær vanlig plastborste før typ 10 kr som de brukar sælja på ICA. Men hær finns ju inte det eminenta ICA och mataffærerna hær verkar inte ha fattat att sæljer man WC-rent så kanske man ska sælja en toalettborste också? Det slutade med att jag gick hem med en såndær værsting borste med blommigt porslinsstæll och aluminiumskaft før en smærre førmøgenhet. 50 danska rakt ner i toaletten alltså.. Undrar hur det blir nær jag behøver byta ut den? Hoppas verkligen att det finns såna dær "refill"-borstar så jag slipper slænga hela spektaklet och ersætta den med en helt ny... Ja ja, snacka om i-landsproblem. Jag får væl va tacksam før min lyxtoaborste.
See you friday

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0